Децентралізацію влада здійснює тільки на словах

Керівник фракції КПУ у Покровській районній раді Анатолій Шеремет – про те, чому комуністи не підтримали бюджет району на 2015 рік


Розрекламована у високих кабінетах децентралізація, яка має покращити життя людей, залишилася тільки намірами, а реалії виявилися зовсім іншими. Це яскраво показав бюджет Покровського району на 2015 рік.
Варто зазначити, що на сесію, де розглядалось його прийняття, зібралось лише 30 депутатів із 44-х. Комуністи проявили звичну дисциплінованість – три депутати нашої фракції, як завжди, були присутні на пленарному засіданні.
Перед початком сесії депутати хвилиною мовчання вшанували пам’ять загиблого в зоні АТО нашого земляка Сеха Романа Миколайовича.
За неповний бойовий рік також не повернулися живими із зони бойових дій Сергій Віталійович Добропас та Дмитро Олександрович Севостьянчик.
Серед питань, винесених на розгляд депутатів, головним було затвердження районного бюджету. Його доходи визначені у сумі 133 414 826 грн., зокрема доходи загального фонду – 131 383 270 грн., спеціального фонду – 2 031 556 грн., у тому числі бюджет розвитку – 50 000 грн.
Бюджет сформований з профіцитом загального фонду у сумі 50 000 грн. та дефіцитом 50 000 грн. спеціального фонду. Якщо врахувати, що дохідна частина бюджету 2014 року була близько 105 млн. грн., а гривня знецінилася у рази, то нинішній районний бюджет можна прямо назвати по відповідності реаліям непрофесійним, а по суті – антинародним.
Приклад із життя. У 2014 р. райрада не використала кошти на фінансування програми по збереженню пам’яток Великої Вітчизняної війни на суму 40 тис. грн., виділені на реконструкцію Меморіалів загиблим воїнам у селах Гаврилівка та Маломихайлівка, через значне подорожчання будматеріалів. Зрозуміло, що нинішня влада не дуже переймається пам’ятками радянської епохи, але ж повинна бути елементарна повага до людей, які віддали своє життя за наше щасливе майбутнє.
Також слід додати, що у 2014 році районний бюджет, як і бюджет Покровської селищної ради та Олександрівської сільської ради, не виконаний через неперерахування податку на доходи фізичних осіб найбільшим агроформуванням району ТОВ «Агрофірма «Відродження».
Таким чином, вже у 2014 році головний фінансовий документ району не відповідав реаліям життя.
Бюджет-2015 має набагато більше вад та прорахунків. Звісно, за такий бюджет депутати-комуністи голосувати не могли.
Згідно видатків цього бюджету на фінансування медицини у районі не вистачає майже 10 млн. грн., освіти – 14 млн. грн. А це значить, що медиків посадили на голі ставки і залишили без доплат за роботу в нічний час, за підміну і т.д. Така ж ситуація з освітянами. Більше того. Скасовується безкоштовне харчування дітей молодших – 1-4-х – класів. Тобто тепер батьки повинні за харчування дитини викласти 35 грн. на тиждень, а за місяць набігає більше 140 грн.
Не передбачені кошти на бензин для шкільного автобусу. Знову батьки повинні профінансувати доставку дітей до школи зі своїх кишень. Таким чином, голодні запаморочення та прогули занять через неможливість добратися до навчального закладу гарантовані для дітей тих батьків, які сидять без роботи або одержують мінімальну зарплату. Також ніхто не враховує додатково 140 дітей переселенців із зони АТО, які на сьогодні проживають у районі. Як їм вижити в таких умовах, не скаже ніхто.
Великою проблемою в районі є наповнення шкіл. Згідно нормативу на одного учня виділяється 9 тис. грн. на рік, а в районі цей показник в середньому складає 11 тис. грн. В окремих школах, таких як в селах Водяне, Новоселівка, Романки, цей показник становить 14-15 тис. грн. Тому не дивно, що тепер рішення про закриття навчального закладу, так звану оптимізацію, буде приймати Кабінет Міністрів, без згоди на те районної громади.
Новий Бюджетний кодекс породив протиріччя у фінансуванні так званих навчально-виховних комплексів (НВК). У них учні повинні фінансуватися із державного бюджету, а дошкільнята – із районного. Тобто діти, які знаходяться в одному навчальному закладі, розділені по джерелам фінансування. Не краще становище із дитячими садочками, що передані з відання сільських та селищних рад на утримання районної ради, у якої на даний момент відсутні кошти на це.
Не виділені також кошти в районному бюджеті на фінансування статутної діяльності районної ради ветеранів. Напрошується висновок, що влада намагається вийти з кризи за рахунок ветеранів та пенсіонерів.
Крім того, з району забрали 15% надходжень від податку на доходи громадян. Натомість за новим Бюджетним кодексом в місцевих бюджетах будуть залишати акцизний збір з продажу тютюну, алкогольних напоїв та податок на нерухомість, але механізм отримання цих податків ще не розроблено і раніше 2016 року він не запрацює. Та й ставлення селян, більшість з яких збудували житло своїми руками з допомогою колгоспів, до цього податку негативне, а велика вартість оформлення спадщини на нерухомість призвела до того, що селяни плюнули на закон про спадщину і живуть без відповідних документів на житлові будинки. Слід прямо сказати, що від введення цього податку, як і податку на автомобілі з об’ємом двигуна більше 2500 см куб., можливо, виграють бюджети обласних центрів, але аж ніяк не село.
Причому якщо у окремих сільських та селищних рад ще жевріє якась надія поліпшити свій матеріальний стан за рахунок нових податків, тим паче, що можновладці заявили, що майже всі місцеві бюджети затверджені з профіцитом, то у районному бюджеті такий ресурс відсутній, і це при тому, що на наше утримання передана вся соціальна сфера.
Більше того. Влада заявила, що пілотний проект у медичній сфері у Дніпропетровській області дав хороші результати, але Покровську центральну районну лікарню вона переводить знову на утримання із районного бюджету.
Сьогодні депутатам місцевих рад усіх рівнів, як найбільш наближеним до виборців, необхідно консолідуватися для того, щоб виправити ситуацію і не допустити руйнації села. З цією метою на сесії було підтримано Звернення депутатів Дніпропетровської обласної ради до вищих органів державної влади про необхідність врахувати наші вимоги щодо реформування органів місцевого самоврядування.
Анатолій Шеремет,
керівник фракції КПУ у Покровській районній раді

Комментарии
Зарегестрируйтесь на сайте, чтобы оставлять комментарии
Организации
На главную страницу комитета Закрыть